Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.09.2020 23:03 - 17.09. СОФИЯ ВЯРА НАДЕЖДА И ЛЮБОВ
Автор: jupel Категория: Поезия   
Прочетен: 285 Коментари: 0 Гласове:
8


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
    Никола Вапцаров



image

ВАПЦАРОВАТА ВЯРА -ЗОВ!


Вяра

Ето — аз дишам,
работя,
живея
и стихове пиша
(тъй както умея).
С живота под вежди
се гледаме строго
и боря се с него,
доколкото мога.
 
С живота сме в разпра,
но ти не разбирай,
че мразя живота.
Напротив, напротив! —
Дори да умирам,
живота със грубите
лапи челични
аз пак ще обичам!
Аз пак ще обичам!
 
Да кажем, сега ми окачат
въжето
и питат:
„Как, искаш ли час да живееш?“
Веднага ще кресна:
„Свалете!
Свалете!
По-скоро свалете
въжето, злодеи!“
 
За него — Живота —
направил бих всичко. —
Летял бих
със пробна машина в небето,
бих влезнал във взривна
ракета, самичък,
бих търсил
в простора
далечна
планета.
 
Но все пак ще чувствам
приятния гъдел,
да гледам как
горе
небето синее.
Все пак ще чувствам
приятния гъдел,
че още живея,
че още ще бъда.
 
Но ето, да кажем,
вий вземете, колко? —
пшеничено зърно
от моята вера,
бих ревнал тогава,
бих ревнал от болка
като ранена
в сърцето пантера.
 
Какво ще остане
от мене тогава? —
Миг след грабежа
ще бъда разнищен.
И още по-ясно,
и още по-право —
миг след грабежа
ще бъда аз нищо.
 
Може би искате
да я сразите
моята вяра
във дните честити,
моята вяра,
че утре ще бъде
живота по-хубав,
живота по-мъдър?
 
А как ще щурмувате, моля?
С куршуми?
Не! Неуместно!
Ресто! — Не струва! —
Тя е бронирана
здраво в гърдите
и бронебойни патрони
за нея
няма открити!
Няма открити!

Нека започна с него-великият поет жертва на злобни и завистливи хора тогава,които и сега не липсват,но липсват такива  големи поети,човеци като НЕГО-Н.Й.ВАПЦАРОВ!

Е.Багряна и Дора Габе си остават там долу ,те са драскачките,а не той ,както са се изказали преди разстрела на Н.Й.Вапцаров!Те били поетесите,той бил един драскач!  Комунист.
Но той не пъшка като едната, когато пише любовните си стихове,нито като другата не пише за зайчета,тревички,птички.Птички като тях които мислеха че всички мъже са тяхни. Н.Й.В. не им клекна!
А той наистина можеше и с присъда доживотен затвор да пише там в затвора ,а те и другите такива да се вихрят и нареждат, разпореждат в министерствата та и в културата ни, поезията тогава  -те двете имащи поезията българска  за БАЩИНИЯ! Жени....чак пък поетеси!Аз лично не ги признавам и тук е моето лично пространство да изкажа своето мнение,СВОЕТО МНЕНИЕ!

И СЕГА Е ТАКА !
Повечето заели позиции в поезията,
в културата ни как то е ясно
в интернета се крият ,
като анонимни,защото знаят какво вършат,

НО,ДРАГИ,ОНЗИ ГОРЕ ВИДИ
И ХОРАТА ВИЖДАТ, НЕ СА ГЛУПАВИ!

ТА ВЯРАТА ВАПЦАРОВА Е НЕПОВТОРИМА КАКТО И СТИХЪТ!
Затова ще продължа с останалите ПРАЗНИЧНИ ДНЕС С МОЙ КЛИП И  ТЕКСТ!

https://www.youtube.com/watch?v=Ay_at1Mi3vw



image


УТРЕ ЩЕ ТЕ ВИДЯ, СОФИЯ ПРЕКРАСНА

Утре ще те видя, София прекрасна!
Нека да не бъдеш за мен ти ужасна!
Нека ме приемеш на жълтите павета,
нека да ми светят златните кубета!
Нека храмът "Невски" със мен да запее,
парламентът вече да спре да немее!
Нека ме целунат на Витоша звездите,
нека да ме стоплят на хората сълзите,
не сълзи на болка, а сълзи на радост,
нека изживея свойта втора младост!
Нека чак до Люлин гласът ми да се чуе
и Ганьо Балкански цървулът да изуе,
нека се прегърнем, нека се обичаме,
нека сме единни в доброто да се вричаме!
Не ще те оставя, София прекрасна,
докато не видя аз картина ясна,
че чута съм разбрана от нечии глави.
Аз искам си правата, а не само пари!

ЛЮБОВ

За теб любов мечтах,
но не те познах,
когато долетя
със птичите ята.
Пропуснах този миг
и писах стих след стих,
измъчвах се, не спах,
дните пропилях.
Пропуснах те, любов,
но чакам твоя зов,
защото жива си,
усещам идваш ти!

НАДЕЖДА

Прегърнах те и вкопчих се във теб
с последни сили в тоз порочен свят!
Надеждо моя, аз обичам теб
с целувка, не със автомат
проправям  пътя си напред.
Такава съм ще съм и занапред!

И нека завърша с това-
СОФИЯ, ВЯРА, НАДЕЖДА И ЛЮБОВ

С Вяра ще дойда при тебе.
С Вяра теб ще обичам.
С Вяра ще те наричам -
Надежда моя красива,
сбъдната, истинска, жива.
София, обич и зов!
София, моя любов!
Любов красива и властна,
Любов безпределна, опасна,
която ме прави щастлива,
желана, страстна и дива.

sekirata Viara Nadejda i Liubov

https://www.youtube.com/watch?v=Ay_at1Mi3vw

https://www.youtube.com/watch?v=a1XxgDrW0gU

sekirata Iarost viara glas v pustinia

поезия клип А.Х.Т. sekirata cekupama








Гласувай:
9



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: jupel
Категория: Изкуство
Прочетен: 2443884
Постинги: 2836
Коментари: 1224
Гласове: 14315
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031